سفارش تبلیغ
صبا ویژن

blog

نظر

نحوه درست کردن میوه خشک حبه ای در خانه با دستگاه میوه خشک کن بسیار آسان است. همانطور که می دانید، میوه خشک ها یکی از محبوب ترین تنقلاتی که این روزها روی میز تمامی ایرانی هاست، میوه خشک است. تا چندی پیش این محصولات تنها به صورت خشک شده و اسلایسی در بازار موجود بودند. اما با وجود فروش بالای آن ها، مدل های مختلفی از میوه خشک به تولید رسیده و به بازار عرضه شد که از جمله بهترین آن ها می توان به میوه خشک حبه ای اشاره کرد. این میوه خشک ها در ابعاد کوچک و به شکل حبه قند هستند و مزه بسیار لذیذی دارند.

همچنین از نظر قیمت نیز نسبت به میوه های خشک های دیگر، قیمت مناسب تری دارند. تمامی این موارد باعث شده تا افراد به دنبال درست کردن میوه خشک حبه ای با میوه خشک کن باشند. در واقع میوه خشک های حبه ای از لذیذترین فرآورده های میوه ای هستند. خوشبختانه میوه های بسیار متنوعی را می توان به این شکل خشک کرد. این میوه ها علاوه بر خوشمزگی، از نظر ظاهری نیز می توانند زیبایی بسیاری را به میز پذیرایی شما ببخشند. اگر شما نیز به دنبال طرز تهیه میوه خشک حبه ای هستید، ادامه این مطلب از سایت گام صنعت را از ندهید.

ر رابطه با درست کرده میوه خشک حبه ای در خانه با دستگاه میوه خشک کن، بهتر است در ابتدا بدانید که کدام یک از میوه ها بیشتر برای خشک کردن به صورت حبه ای مناسب هستند. به طور کلی میوه خشک ها یک میان وعده مقوی و در عین حال پر کالری هستند که می توان آن ها را جایگزین دیگر تنقلات کرد. میوه خشک حبه ای با اندازه کوچک تر مقدار کالری کم تری داشته و بسیار لذیذ است.

مطالب مفید: کدام میوه خشک گرانتر و ارزانتر است؟

در پاسخ به این سوال که چه میوه هایی را می توان به شکل حبه ای خشک کرد؟ باید بگوییم که تمامی میوه ها را می توان از این طریق خشک کرد. اما بیشترین میوه هایی که به صورت حبه ای خشک می شوند میوه های استوایی هستند. البته که سیب، گلابی و کیوی نسبت به میوه های دیگر بیشتر به شکل حبه ای تولید می شوند. لازم است بگوییم که این محصول می تواند جایگزین بسیار عالی به جای قند باشد و میل شما را نسبت به شیرینی ها کمتر کند.

میوه خشک حبه ای با میوه خشک معمولی چه تفاوتی دارد؟

سوال دیگری که در رابطه با درست کردن میوه خشک حبه ای در خانه با دستگاه میوه خشک وجود دارد، این است که مدل های حبه ای چه تفاوتی با مدل های معمولی دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مهم ترین تفاوت این دو محصول تنها در ظاهر آن ها است و مزه آن ها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد. همچنین لازم است بدانید که روش تولید میوه خشک معمولی و حبه ای نیز تا حد بسیار زیادی به یک دیگر شباهت دارد.

طرز درست کردن میوه خشک حبه ای در خانه با دستگاه

میوه خشک حبه ای از جدیدترین فرآورده های میوه بوده که طرفداران زیادی دارد. بدون شک داشتن یک ظرف پر از میوه های مکعبی رنگارنگ با مزه های متفاوت و لذیذ، برای هر شخصی هیجان انگیز است. می توان گفت که روش درست کردن میوه خشک حبه ای در خانه با دستگاه با طرز خشک کردن میوه خشک معمولی، تا حدودی متفاوت تر است. در ابتدا باید بگوییم که برای درست کردن میوه خشک حبه ای، به هیچ وجه میوه های نرم را انتخاب نکنید.

مطالب مفید: تاثیر میوه خشک در سلامتی مغز

نکته مهم دیگری که در رابطه با تولید میوه خشک حبه ای وجود دارد، لکه گیری میوه هاست. برای طعم و ظاهر بهتر حبه های میوه خشک، بهتر است از قبل میوه ها را به خوبی لکه گیری کنید. برای درست کرده میوه حبه ای خشک در خانه با میوه خشک کن باید به شکل زیر عمل کنید:

  • ابتدا میوه ها را به خوبی شسته و لکه گیری کنید.
  • سپس میوه مورد نظر خود را با ضخامت بیشتر نسبت به میوه خشک معمولی به شکل مکعبی برش دهید.
  • برای جلوگیری از تغییر رنگ میوه ها بهتر است برای مدت زمانی حبه های میوه را داخل آبلیمو بگذارید تا در برابر اکسیژن واکنش نشان ندهند.
  • سپس تکه های میوه مکعبی را با فاصله مناسب در سینی میوه خشک بچینید و داخل دستگاه بگذارید.
  • دمای مناسب میوه را روی میوه خشک تنظیم کرده و منتظر اتمام کار دستگاه باشید. برای راهنمایی بیشتر می توانید مطلب دمای مناسب میوه خشک کن را مطالعه کنید.

جمع بندی

تولید میوه خشک حبه ای هم به روش های خانگی و هم به شکل صنعتی امکان پذیر است. میوه های حبه ای خشک این روزها طرفداران زیادی دارند. روش درست کردن میوه خشک حبه ای در خانه با دستگاه بسیار راحت بوده و تا حد زیادی به تولید میوه خشک معمولی شباهت دارد. با این تفاوت که لازم است تا میوه ها را با ضخامت بیشتری برش دهید.